1 / 4

اهمیت بازی فکری برای کودکان ( بخش اول )

امروزه کودکان به بازی‌های فکری علاقه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و این بازی ها روند افزایش تمرکز و هوش کودکان را بسیار افزایش می دهد

اهمیت بازی فکری برای کودکان ( بخش اول )

اهمیت بازی فکری برای کودکان ( بخش اول )

امروزه کودکان به بازی‌های فکری علاقه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و این بازی ها روند افزایش تمرکز و هوش کودکان را بسیار افزایش می دهد ، از این رو والدین سعی دارند برای کودکان خود بازی‌هایی را فراهم کنند تا علاوه بر گذراندن اوقات فراغتشان کمکی به افزایش و هوش فرزندانشان نیز کرده باشند. به طور کلی اهمیت بازی‌های فکری برای کودکان بسیار است و باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش قدرت یادگیری در آن‌ها را انجام دهید. برای  ایرانی و خارجی می‌توانید به فروش اساب بازی رنگین کمان کرمان مراجعه کنید و خرید بازی فکری  خود را با تضمین اصالت و کیفیت سفارش دهید. اسباب بازی رنگین کمان کرمان برای متقاضیان این امکان را فراهم کرده است تا در هر کجا از کشور که مستقر هستند بتوانند محصولات مد نظر خود را تهیه کنند و در کوتاهترین زمان ممکن محصول خود را دریافت کنند .

 

فواید و اهمیت بازی فکری برای کودکان

والدین باید با توجه به سن کودکشان، بازی فکری مناسب سن کودک خود را تهیه کنند تا کودک در زمان بازی دچار مشکل نشود.انجام بازی فکری برای کودکان فواید و اهمیت بسیاری دارد که در ادامه به صورت خلاصه به چندی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تقویت فرایند تفکر و رشد شناختی

بازی‌ها فرایند تفکر را تقویت می‌کنند. در بازی شما برای یافتن پاسخ موردنظر باید تمام مهارت‌های ذهنی خود را به کار گیرید تا به بهترین نتیجه دست یابید. همچنین در این مسیر از منطق و استدلال نیز استفاده می‌کنید که این موضوع موجب تقویت رشد شناختی کودک شما می‌شود.

 تمرینی کارآمد برای ذهن

با استفاده از بازی‌های فکری ذهن کودک شروع به تمرین و یادگیری می‌کند، اینگونه در سنین بالاتر برای انجام فعالیت‌های مدرسه و فعالیت‌های بدنی توانایی تطبیق آمادگی بیشتری خواهد داشت. حل معماها، سودوکو، جدول کلمات متقاطع، بازی یک نفره یا حل مکعب روبیک تمرینی کارآمد برای داشتن ذهن برتر است.

بهبود تمرکز

انجام یک بازی فکری یا پازل هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده، کودکان را تشویق می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری روی یک موضوع متمرکز بمانند.

 تحریک خلاقیت

برای اینکه کودک بتواند با استفاده از چارچوب‌هایی جدید پاسخ‌های مناسب را بیابد به خلاقیت نیاز دارد و این همان چیزی است که در بازی کردن تقویت می‌شود. بازی‌های فکری می‌تواند به صورت قابل توجهی به رشد خلاقیت کودکان کمک کند.

بهبود حافظه

علاوه بر مواردی که گفته شد از بازی‌ها برای بهبود و شکل گیری حافظه نیز می‌توان استفاده کرد. انجام بازی‌هایی همچون معما و سودوکو می‌تواند منجر به تقویت حافظه در کودکان شما شود.

امروزه کودکان به بازی‌های فکری علاقه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و این بازی ها روند افزایش تمرکز و هوش کودکان را بسیار افزایش می دهد